click!
BLOG AQMAL
Hello, it's my blog!



BlogEntries
» Thursday, April 8, 2010 / -8:25 PM
Antara Mimpi Atau Realiti.

Aku rasa aku ada menghidap satu penyakit la yang dinamakan - Dream Reality Imbalance ( istilah yang aku reka sendiri ) Kalau dulu aku rasa frust bila aku tak dapat recall apa yang kita mimpi malam tadi. Tapi kita dapat rasakan yang mimpi itu best, tapi tak dapat ingat semua, so macam kecewa dapat ingat sekerat-sekerat saja dan mungkin tak tau ending mimpi itu.

Tapi sekarang aku rasa pelik bile kebanyakkan mimpi yang aku alami masa tidur aku dapat ingat. Kadang-kadang aku ini cepat bermimpi, selalu lepas subuh aku tidur balik, mimpi terus start. Lepas itu aku selalu dapat recall aku mimpi pasal apa. Yang memening-kannya mimpi aku banyak berkisar pasal soal kehidupan harian aku. Macam masa tidur aku tak menghalang aku untuk terus bekerja.


So bila aku bangun tidur, aku recall mimpi aku contohnya oh assignment aku semua dah siap. Tiba-tiba 10 minit lepas tu baru aku teringat. Eh assignment aku belum siap! Aku siapkan assignment aku dalam mimpi! Yang relitinya, assignmentaku masih tak terusik pun. Contoh yang lain aku tidur dalam keadaan lapar, bila aku bangun tidur, dalam fikiran aku aku dah makan lima pinggan nasi. Tapi lepas tu baru aku teringat, sebenarnya aku belum makan, yang aku makan lima pinggan itu dalam mimpi sahaja.

Nampak tak betapa kroniknya masalah aku? Mimpi aku banyak berkaitan dengan kehidupan seharian aku. So aku terpaksa berfikir sejenak sama ada ia sebenarnya mimpi ataupun realiti.

▲ Back to top





BLOWMYSPEAKERSUP.
  ▐▐