click!
BLOG AQMAL
Hello, it's my blog!



BlogEntries
» Tuesday, April 6, 2010 / -8:47 PM
BFF



Kadang-kadang aku pernah terfikir, kalaulah aku ada kawan baik. Best friend tahap hardcore, memang bff sampai mati. Kalaulah aku ada kawan yang mempunyai fikiran yang sama seperti aku, yang dapat menghiburkan aku, yang gila macam aku. Aku teringin sangat nak dapat kawan yang macam itu. Tapi terus terang aku cakap, aku tak pernah ada kawan baik. Semua hanya kawan biasa saja, dalam ribuan tiada seorang pun yang betul-betul aku anggap kawan sejati.

Kekadang aku agak cemburu tengok kawan aku yang ada kawan baik, memang rapat nak mati. Tak pernah gaduh apatah lagi menyakitkan hati. Sentiasa bersefahaman, sentiasa gelak dan tak pernah sedih. Aku teringin nak ada tempat aku cakap apa saja aku nak cakap. Memang aku dah ada kawan dan keluarga, tapi tak sama dengan kawan yang kita anggap soul-mate.

Terus-terang juga aku cakap aku tak suka dengan beberapa kawan aku sekarang. Diorang buat baik depan aku, mesra semacam, hormat tapi belakang aku, aku tau diorang selalu gelakkan aku. Ada juga kawan yang suka keluar dengan aku, tapi sebab aku berduit. Nak suruh aku belanja itu ini, nasib baik aku tak sebodoh itu.

Kenapa susah sangat nak cari kawan? Aku tengok kawan aku elok je berkawan sana sini. Bukannya aku tiada kawan langsung, cuma kadang-kala aku terfikir kenapa aku berkawan dengan diorang. Dan kenapa aku ada kawan macam diorang. Tak semua kawan aku jahat, ada juga yang baik tapi yang jahat itulah yang selalu mengguris perasaan aku,

friends is someone who knows your past, believe in your future and accept the way you are, right now.




▲ Back to top





BLOWMYSPEAKERSUP.
  ▐▐