click!
BLOG AQMAL
Hello, it's my blog!



BlogEntries
» Wednesday, April 14, 2010 / -11:59 PM
Pulangkan Apa Yang Kau Rampas!

Ni aku agak bengang ni. Bukan nak mengumpat tapi meluahkan kebengangan supaya tak jadi bangang. Cerita pasal sorang member aku ni. Kalau diselak entri lepas aku ada post pasal aku pegi field trip dengan member-member aku kat PD. Tekan SINI kalau nak baca entri tu. Nak dijadikan cerita, pada hari yang dibisikkan itu aku tertinggal satu beg plastik dalam kereta seorang member aku ni. Dalam beg itu ada isi baju-baju basah aku, kate mandi laut takkan nak mandi bogel pulak.

So aku contact la si anu ni suruh dia pegang dulu beg tu sampai start class, baru pulang balik kat aku. Yang menjadi masalah, short dengan spender aku semua dia ada pulang balik kecuali sehelai baju ni. Memula dia kata tak jumpa baju tu, tapi last-last dia kata baju tu rupanya ada dalam almari dia. Dah dia cakap ada kat dia so aku mintak la balik baju tu.

Dan semestinya, sampai sekarang dia masih tak pulangkan balik baju tu, dah sebulan! Baju tu bukanlah harganya beratus-ratus pun tapi aku sayang baju tu. Aku baru pakai tak sampai tiga kali, dah si anu ni nak buat harta pulak baju tu. Takkan lah aku nak kena mintak tiap-tiap hari, dialah kena ada self-aware nak pulang balik baju aku tu. Tak malu ke simpan harta orang lama-lama?

Macam bodoh, kat kelas buat muka selamba je bila nampak aku. Dasar muka tembok gigi jongang perot buncit. Tak reti-reti nak pulangkan baju aku balik. Sebenarnya aku tau, yang dia nak baju aku tu. Dia pernah mintak kat aku sebelum ni, tapi ingat aku ni pusat kebajikan ke nak sedekah-sedekah baju baru kat orang? Banyak cantik nenek ko! Tak tau malu, baju sehelai orang punya pun nak simpan!

▲ Back to top





BLOWMYSPEAKERSUP.
  ▐▐